Poradnik

Jak projektować strony internetowe?

Projektowanie stron internetowych nie jest wcale tak prostym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. W całym procesie pod uwagę brać należy bowiem wiele czynników, które mogą mieć wpływ na to, czy przyciągniemy uwagę użytkowników sieci. Niezbędna może okazać się spora doza kreatywności, a także pomysłowość i umiejętność tworzenia spójnej całości. Warto również dbać o szczegóły i pracować precyzyjnie. O czym powinno się pamiętać, gdy zabieramy się za projektowanie strony?

Strony internetowe – o czym warto pamiętać?

Jeśli chodzi o strony internetowe, to podczas ich projektowania trzeba mieć na względzie kilka podstawowych czynników. Wśród nich wymienić można:

  • aspekt wizualny
  • możliwości pozycjonowania
  • dopasowanie treści i formy

Do każdej z tych kwestii należy podchodzić jak do elementu jednolitej całości. Na ogólne wrażenie użytkownika o stronie składać się może bowiem wszystko, co może on dostrzec. Wyczucie jest zatem niezwykle ważne.

Aspekt wizualny

Grafika jest zazwyczaj jest bardzo istotna, ponieważ zanim jeszcze użytkownik zapozna się dokładnie z treścią, może ocenić właśnie wygląd witryny. Strony internetowe należy zaprojektować szczegółowo, z dozą oryginalności, jednak bez przesadnej ekstrawagancji. Kolory powinny umożliwiać swobodne oraz wygodne przeczytanie tekstu, a mocniejsze akcenty warto nieco stonować. Poza tym trzeba pamiętać o tym, żeby dostosować grafikę do tematu witryny. Przypadkowe ozdobniki niepowiązane z publikowanymi treściami mogą wydawać się niedopasowane do reszty, a o to również należy zadbać. Ogólnie wizualna część strony powinna przyciągać uwagę i zachęcać do pozostania – estetyka jest ważna, a zatem warto ten aspekt maksymalnie dopracować.

Możliwości pozycjonowania

Pozycjonowanie stron może odegrać dużą rolę w popularności naszej witryny internetowej, dlatego ten czynnik trzeba brać pod uwagę już w fazie projektowania. Dobrym pomysłem jest zadbanie o zakładkę z aktualnościami, informacjami o nas lub blogiem, na którym posty będą powiązane ze specjalizacją naszej strony. W ten sposób można w prosty sposób umieszczać odpowiednie słowa kluczowe i próbować wpłynąć na optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Jeżeli prowadzimy sklep internetowy, warto też zrobić miejsce na napisane pod kątem SEO opisy produktów i kategorii. Pozycjonowanie stron jest popularną praktyką, dlatego powinniśmy podążać za trendami i przygotować naszą stronę do tego rodzaju działań.

Dopasowanie treści i formy

Spójność całościowej koncepcji jest czymś, na co warto zwracać szczególną uwagę. Chodzi nie tylko o to, aby grafika współgrała z publikowaną treścią, choć to oczywiście też jest bardzo ważne, ale również – żeby nasz przekaz był odpowiednio opakowany. Trzeba zatem zadbać o to, aby język wpisów był poprawny, brzmiał odpowiednio – w zależności od tego, do kogo kierujemy nasze treści, a także, żeby posty zawierały użyteczne i merytoryczne informacje. Nie chodzi o to, aby zamieszczać cokolwiek i pozycjonować się przy tym na losowe frazy, ale o to, aby wszystko na naszej stronie stanowiło jedną całość i ukierunkowane było właśnie na te tematy, którymi się zajmujemy.

Potencjał pozycjonowania oraz content marketingu

Poświęcając czas na zakładkę z blogiem lub podobnym miejscem na publikowanie wpisów, możemy nieraz osiągnąć wymierne korzyści. Należy zwrócić na to zarówno w fazie projektowania, jak i później, sumiennie wstawiając przydatne dla użytkowników treści. Może to mieć znaczenie nie tylko pod względem optymalizacji, ale również szeroko rozumianego wizerunku firmy, budowania społeczności, a także relacji z odwiedzającymi naszą stronę. Pozycjonowanie stron opiera się na użyciu odpowiednio dopasowanych słów kluczowych, a zatem warto zapewnić sobie przestrzeń do tego rodzaju działań, czyli miejsce do pisania. Content marketing natomiast jest pojęciem szerszym, gdyż obejmuje właśnie tworzenie rozmaitych artykułów, które – jeśli są przydatne – mogą sprawić, że potencjalni klienci zaczną nas postrzegać profesjonalnie. Być może w taki sposób zapadniemy komuś w pamięć, co może mieć pozytywne przełożenie na rozmaite aspekty naszej działalności.

Projektowanie stron internetowych powinno uwzględniać wiele czynników, ponieważ znaczenie ma zarówno jednolita całość, jak i dopracowanie szczegółów. Warto chociażby pomyśleć o tym, aby nasza strona prezentowała się odpowiednio zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych. Niezwykle ważna jest spójność i dopasowanie poszczególnych elementów. Przy projektowaniu witryny istotne jest także wyczucie. Warto poświęcić trochę czasu na to, aby dokładnie wszystko przeanalizować i stworzyć ciekawą, przydatną, a także estetyczną stronę. Pamiętajmy także o tym, że jeśli już chcemy publikować treści, dobrze byłoby robić to systematycznie i sumiennie. Tematy powinny być przygotowane merytorycznie oraz interesująco opracowane.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *